Hatay'dan eTwinning de Büyük Başarı

17.01.2012 21:54

     eTwinning (Avrupa Okul Ortaklıkları e-Eşleştirme Projesi), Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (ICT) kullanımı yoluyla Avrupa’da okul işbirliğini destekleyen Hayatboyu Öğrenme kapsamında Comenius Programı içerisinde yer almaktadır. Etwinning,okulların ortaklık kurmalarını ve müfredat dâhilinde herhangi bir alanda ortak projeler başlatmalarını kolaylaştırmak için destek, fikir ve araç sağlar. Bu sistemden, okullar (genel, mesleki ve teknik eğitim sağlayan kurumlar – okul öncesi eğitimden ilköğretim birinci kademe, ikinci kademe ve ortaöğretim okullarına kadar), herhangi bir branştaki öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler ve diğer okul personelleri yararlanabilir.

    19–22 Aralık 2011 tarihleri arasında Antalya –Fame Residance Otelde düzenlenen  “İyi Proje Örneklerinin ve Yeni Uygulamaların Paylaşılması Çalıştığında Hatay ili üstün başarılarıyla ön plana çıktı. İlimizi başarıyla temsil eden Esen Sandıraz, Figen Oğuzmert, Ayhan Cuma, Hamide Kısa, Erdim Koç ve Hanefi Zobar, eTwinning İl Koordinatörü Muhammet Kala öncülüğünde başarılı geçen çalıştay hazırlıklarının ardından Antalya’da oluşturdukları stantta Hatay’ı ve yaptıkları projeleri anlattılar. Başarılı proje sahibi bu öğretmenlerimiz bakanlık tarafından birer netbookla ödüllendirildiler. Hatay Ekibi, düzenlenen ödül töreninde “Avrupa Kalite Ödülü” nü en çok alan il ve “ Öğretmen Odalarında En Aktif Öğretmen” kategorilerinde de iki madalya alarak çalıştayın öne çıkan ekibi olmayı başardı. Ödüllerini Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdür Sayın Mahmut TÜNCEL’in elinden alan eTwinning Hatay İl Koordinatörü Muhammet KALA ve başarılı proje sahibi öğretmenlerden Esen SANDIRAZ;Hatay ili olarak 2012 yılında eTwinning  Çalıştayına aday il olduklarını dile getirdiler.
    İl Milli Eğitim Müdürü Sayın Cafer Tulmaç başarılarından dolayı çalıştayda Hatay’ı başarıyla temsil eden ve iki dalda ödül alan proje ekibini kutladı. Temsili ödül de Milli Eğitim Bakanlığı Başmüfettişi Sayın Hüsnü Küçükahmetoğlu tarafından ekibi temsilen eTwinning İl Koordinatörü Muhammet Kala’ya verildi.